måndag 18 november 2013

Paris, eller nåt

Ibland har man ett behov av att komma bort, att andas ny luft och möta en annan miljö. En god vän var i Paris under helgen. Jag var i en pingishall i ett närliggande samhälle.

Jag vet inte om det har med stigande ålder att göra eller om jag blir mer och mer flexibel, men jag mådde gott där i gympasalen. Det var det miljöombytet jag behövde. Sonen med kompisar spelade seriespel och de var så duktiga och proffsiga. De vann få matcher, men deras uppträdande på planen imponerade både på mig och tränaren. Av en grabb blev jag bjuden på apelsinklyftor. Han var så glad över att kunna bjuda mig på något. De apelsinklyftorna smakade himmelskt. Ibland, nästan jämt, är det de små gesterna som ger den där värmen inombords.

Idag väntar en ny arbetsdag. Få se vad den bär i sitt sköte?

E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar