fredag 31 januari 2014

Analfabetism

1300 kostade tandläkarbesöket. Funderar starkt på att börja använda tandtråd. Ett försenat nyårslöfte kanske?

Annars då?
Jo, fredag. Sonen har sina skypevänner. Maken har sina ovänner. Jag slutar aldrig att fascineras över (för att inte skriva irritera mig över) hur mycket i en dagstidning som kan uppröra min make. 

Kanske är jag en världsfrånvänd människa men jag har liksom bara ett liv och höja blodtrycket över dagstidningen varje dag ligger inte för mig.

Jag brukar läsa nekrologerna i tidningen. Där i döden finner jag livets nerv. Maken blir deppad över dödsannonserna och skulle aldrig frivilligt läsa dessa sidor. 

Om jag skulle läsa tidningen som min man och han skulle läsa tidningen som jag, vad skulle då ske?

Jag tror jag vet svaret.

E




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar