lördag 25 januari 2014

Förrädare

Förrädare.
Jag var med fienden idag. Jag var på en tillställning där plastprodukter förevisades.

Maken tål inte plast. Han kan allt om dess skadliga effekter. Han har mer eller mindre sanerat huset på plast. All plast är av ondo; även plast utan ftalater. Man kan inte vara nog försiktig.

Jag var diskret. Jag rönte inte hur det såg ut hemma hos oss. Lyssnade intresserat på alla produkter som de andra inbjudna hade hemma hos sig, utan en min av misstänksamhet.

Jag köpte en matlåda. Det var det enda i hela sortimentet som jag tordes komma hem med.

Jag lyckades slingra mig från att bjuda hem förevisaren av produkterna. Förklarade att det roliga var slut.

Skyndade lättad till bilen. Hittade en parkeringsbot på 400 kronor.

Körde från plastens mecka hem till glasriket. 685 kronor fattigare men med hälsan i behåll.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar