lördag 24 augusti 2013

Migrän och middag

Idag är vi bjudna på middag - i en stor stad, ca 1 timmes körning härifrån. Jag har migrän. Jag har körkort. Men det har inte mannen. Just ikväll är en sån där kväll då jag bara helst hade legat kvar i soffan, iförd mjukiskläder, med en sval och fuktig handduk på pannan. Men just den här middagen är det liksom inte läge att ställa in. Det är mycket goda vänner till mig, kända för sina köks- och kockkunskaper, som jag dessutom inte har träffat på flera år eftersom de har bott i Australien under en tid. Jag har verkligen sett fram emot denna middag! Men jag orkar knappt tänka på att köra bil, koncentrerat i en hel timme och sedan vara artig och rolig och lite hejsan hela kvällen. Om HAN ändå bara hade haft körkort så hade jag kunnat vila lite på vägen dit! 

Dock - från början var planen att vi skulle sova över hos dem- men det ville absolut inte mannen, med argumentet att han aldrig har träffat dem förut. Jag tyckte att han bara kunde ha bitit ihop och gjort det som en av hans pojkväns duties. Nu fick det hela ju en naturlig lösning eftersom jag inte mår bra. 

Well, well...så småningom inatt så kör jag oss hem igen. Då får jag äntligen krypa ner i sköna sängen min. 
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar