måndag 12 augusti 2013

Säker vinst

Synd att alla snygga skor ger mig skavsår. Kanske tur att alla snygga skor ger mig skavsår så jag tvingas växla mellan strikt businessklädd och lite avslappnad stil. Idag var jag strikt och byxorna svek inte. De gjorde att jag klarade dagen fint. Imorgon satsar jag på lite mjukare inramning med sköna skor. Nu är jag på väg hem. Hem till son och man. Jag ringde sonen. Han låter mig få revansch i det sällskapsspel som vi spelade igår. Tur det! Ingenting vill jag hellre nu än få vara med min son. Det är vinst det. Förlorar jag i sedvanlig ordning kan det inte hjälpas, men för att han inte ska tröttna på mig som motståndare borde jag kunna vinna någon gång. Spelet heter carcassonne och kräver strategi och lite tur. Tur har jag nog haft men inte strategiskt kunnande i tillräcklig omfattning... Ikväll blir det vinst i dubbel bemärkelse:) E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar