onsdag 11 september 2013

Ett lopp för mamma

Nu har jag anmält mig till ett lopp. En mil långt är loppet. Jag har kommit på att har jag inte ett lopp som hägrar så skulle jag aldrig röra på mig. Min springrunda är på cirka 3,5 km. Funderar på om jag kanske borde utöka distansen, men å andra sidan så springer jag i princip varannan dag. Och backig är rundan. En mil, det är ju bara en gång. Det borde jag väl klara av? Jag har anmält en arbetskamrat också. Hon skulle inte heller röra på sig om hon inte hade ett lopp. Skillnaden mellan henne och mig är dock två: 1) hon har en syreupptagningsförmåga som är enorm 2) hon är 10 år äldre. Hon har inte tränat en gång sedan sista loppet vi sprang: " jag måste ju låta dig komma ikapp lite", sa hon sist. Så sporrar hon mig. Jag kommer lägga mig i hårdträning. Jag kanske tar 4 km imorgon:) E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar