lördag 28 september 2013

"Man ska ju ändå bara sova där..."


Jag och äldsta syrran har spenderat en del av helgen på ett lyxigt värdshus. Det kostar normalt sett skjortan, men nu hade vi ett bra erbjudande och betalade bara för kost och fick logi på köpet. En riktigt lyxig logi! Och riktigt lyxig kost! Vi gör så ibland, äldsta syrran och jag, vi har smaken för livets goda gemensamt. Hon bangar dock inte för mycket - hon har rest över hela jorden, bott såväl i massajers hyddor i Tanzania som i en enkel snöbivack i fjällen. Hon har förmågan att kunna gilla läget och äventyret och därmed kunna komma till ro i stort sett var som helst. Det har inte jag. Jag vill ha det bekvämt, jag vill ha toa och dusch på rummet, rena sträckta lakan och ett ombonat rum. Syrran är enkel att resa med - jag är däremot ganska krävande. När andra vill spara in pengar på hotellstandarden enligt devisen "man ska ju bara sova där" tycker jag att det ju är just det som är grejen! Man ska ju faktiskt sova där - då måste det vara schysst standard!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar