söndag 5 oktober 2014

Blir bra på ålderns höst

Den hör helgen har jag varit nästan hela tiden med min man. Vi har knappt varit ifrån varandra, inte ens när någon har gått på toaletten. En plötslig vind av nyförälskelse som har svept in i våra liv? Egentligen inte men kanske ett resultat av vår tighta helg. Jag har för jobbets räkning lärt mig att filma med green screen- teknik. Temporär inspelningsstudio riggades i arbetsrummet och lampor från förrådet togs fram för ljussättning. Det en dator klarade, klarade inte en annan. Med hjälp av hela husets befintliga datorer har det laddats hem bakgrundsfilmer, redigeringsprogram, transitionsverktyg etc.

Jag har haft en fantastiskt trevlig helg. Jag har inte tänkt ett dugg på jobbet och ändå har jag faktiskt jobbat nästan hela tiden.

När jag satt där och myste med maken i vår filmstudio tänkte jag att det blir nog bra på ålderns höst, för oj oj oj, så rar man jag har. Och duktig.
E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar