fredag 3 oktober 2014

Skocykeln och Askungens syster

Skor. Jag älskar skor. Jag köper nya skor i perioder, relativt många åt gången. Sen går alla sönder några år senare, ungefär alla åt gången. Mina skoinköp följer alltså vissa cykler. Just ny är jag inne i en ny skoköparperiod i cykeln.

Vagabond - bra skomärke! De flesta modeller finns i skinn, vilket gör att de dels formar sig efter foten, dels åldras vackert. Med andra ord kan mina breda ankfötter gömmas ganska bra i ett par till synes eleganta dampumps (alltså smala dampumps), dels håller de helt enkelt måttet, även efter några år. Dessutom är de relativt jämna i storleken, så man kan oro köpa dem via Vagabonds nätbutik med outlet! (Sic!)

Tala då om min besvikelse när jag förväntansfullt (ja, hjärtat bankade lite extra) öppnade postpaketet och tog upp ett par nya pumps av modellen "Paris", congacsfärgade, i storlek 37.

Jag sänkte ner min ... breda ankfot....i denna petita lilla pumps - och kände mig som en av Askungens systrar!!! Skon gick helt inte på! Förvisso hette modellen Paris - men de behöver ju inte göras heeeelt parisiskt petita för det!

Grym besvikelse - jag hade färgkoordinerat hela min outfit utifrån dessa skor! 

Ok- antingen lästa ut dem hos skomakaren eller skicka tillbaka dem till Vagabond. Det lutar åt det senare...

Jaha. Det var det. 

Hoppas på bättre lycka nästa gång.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar