måndag 13 oktober 2014

Säg det med en sång

Min man är verkligen jättegullig, men han har en ovana: han nynnar på samma melodi hela tiden. Idag tyckte jag att det var helt klart superirriterande. Jag funderade på om jag skulle säga till, men bestämde mig för att lösa det hela med att sätta på webbradion,  Guldkanalen. Jag överröstade helt enkelt honom. Nöjd över mitt tilltag lyssnade jag på 60- tals hit och kände mig nöjd. Sedan när jag slog av radion och han fortfarande gnolade var jag betydligt mer behärskad och meddelade bara i lugn samtalston att " den där låten kommer jag att spela på din begravning". Det är ingen " Där som rosor aldrig dör", men den är min man till 100 procent.

Lärdomen av allt detta är att inte tala i vredesmod utan då dränka problemet. I hög musik.
E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar