torsdag 13 februari 2014

40- del 3

Ni kanske minns att jag var till tandläkaren för ett tag sedan. Efter lagningen blev det aldrig bra. Jag har försökt vänja tanden att klara mer än överkokt pasta och kokta grönsaker. Men...efter en tag visste jag ju att detta bara är en del i det som ingår i det krispaket som den stundande 40-åringen tvingas genomlida.

Nu pratar vi rotfyllnad. Jag ringde tandläkaren som ville ta in mig akut. Jag är norrlänning och planerar mina akuta besök. Det dröjer därför än nån vecka innan jag kommer att prövas i tandläkarstolen.

Nackdelen med att vara en planeringsmänniska ut i fingerspetsarna, är att ingen anar att akut kan vara akut även om det är inplanerat.

Hade jag varit en känna-efter-människa, hade jag varit i tandläkarstolen i stolen. Nu fick jag i stället rådet av en kollega att kanske byta tandkräm.

Ja...

Detta inplanerade besök fick mig i alla fall att grunna över hur jag skulle lösa mina plikter på arbetet berörd dag. Det var en riktigt rolig nöt att kläcka. Det gav lite action på jobbet, vilket inte är helt fel. Jag kände mig lite som en krisande 38-åring med actionrulle-kvaliteter.

E




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar