fredag 21 februari 2014

Inga skumbananer här inte

Jag har typ 5 kg godis i ryggan. Jag, ihop med tre andra, har diskveckan på jobbet. I det ingår det att handla godis på fredagen. Jag är så less på att det aldrig finns någonting normbrytande på detta place och föreslog att vi skulle lansera "Frukt är också godis!" Sätta dit en skylt med fruktstund och tänka lite dagis. Iden föll väl ut hos min kära kollega mittemot, men pengarna var ett problem. " Det blir dyrt,"sa hon. Vi klurade på att dela frukten och servera halva pistolbananer(glädjen på dagis var stor när man fick "rätt" halva)
men så insåg vi att ingen av oss har tiden att börja böka med detta. Godis framstod som enkelt. Kostnaden kom vi in på och insåg att jag nog bor på ett ställe där det garanterat finns billigt( ganska gammalt) godis. Jag blev utsedd att fixa billiga( lite gamla) typ skumbananer och ordna världshistoriens billigaste fredagsgodis. Planen var bra. Tiden har dock inte funnits och jag fick be maken köpa godiset. Det har han handlat, inte på någon förortsbutik med godis och konserver huller om buller, utan på en riktig affär med dyra priser. Jag ser inga skumbananer, bara tungt, gott godis. Mitt nederlag tänker jag dock inte erkänna. Jag tar in 40 kronor från de tre andra och täcker kanske en femtedel av kostnaden.

Min kollega, som inte ingick i vår grupp och som efter att ha hört våra planer hade tänkt bojkotta godiset, skall jag meddela att nu är det helt lugnt att hugga in.

Härlig fredag alla!

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar