söndag 17 augusti 2014

Det hänger på håret

Jag brukar alltid komma på att jag behöver klippa mig när det inte finns några bra frisörer lediga eller frisörsalonger öppna. Förra gången jag behövde klippa mig var på en söndag. Jag hittade en söndagsöppen frisör i staden jag bor. Han såg ut att vara lillebror till de systrar som hade salongen tillsammans. Grabben såg inte torr ut bakom öronen och jag undrade var jag hade hamnat. Han tog saxen och snurrade den som en Billy the kid. När han gång efter annan snurrade saxen och satte tillbaka den i hylsan blev jag lite lugnad. Grabben hade hållit en sax förr. Frågan var om han även hade använt den. Frisyren som jag fick, hur blev den? Okej. Inte mer! Jag bestämde mig denna gång för att hitta en söndagsöppen frisör i Stockholm.

Varför är det jämt på lördagskvällarna som jag brukar känna mig akut långhårig?

När jag letade hittade jag denna sida på Flashback. Jag skrattade gott. Idag var jag in och letade frisör. Hur det gick med det återkommer jag till. 

E

https://www.flashback.org/t636684



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar