torsdag 7 augusti 2014

En suverän farthållare


Platespottning är inte bara en nyckel till kunskap. Det är även en suverän farthållare. När maken kör -  lite för snabbt för min smak -  kan jag linda in ordern att köra långsammare med att jag inte hinner se förbipasserande fordons registreringsnummer om han inte saktar ned farten.
Det har blivit så mycket lugnare bilturer sedan jag och sonen startade denna lek.

PS. Vi har fortfarande bara hittat 001. Vi såg 003 idag, men man måste ta dem i ordning så det numret gav oss inget.

 I artikeln som jag länkar till nedan kan man läsa att Sinisa Unkovic, systemförvaltare på trafikregistret berättar att varje sifferkombination förekommer på omkring 9 000 fordon.

Det är bra att veta vilka odds man har i denna lek:)
E

http://www.svt.se/nyheter/sverige/hort-talas-om-platespotting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar