onsdag 13 augusti 2014

Sommarkurs - nej tack!

Igår, andra  dagen på semestern, unnade jag mig en utflykt. Ja, unnade mig, trots att jag har semester och borde kunna unna mig hur många utflykter som helst. Men, se, denna semester sammanföll med S O M M A R K U R S. Big mistake, hughe! som Julia Roberts utbrast i filmen Pretty Woman när hon inte blev betjänad i den fina butiken. Nåväl, sommarkurs - ingen bra idé. Framstod som ett lättsamt (nåja) sätt att hålla hjärnan igång mellan terminerna, men blev istället ett enda stort ångestpaket med följden att böckerna och artiklarna som först verkade så lockande nu låg på bordet och verkade hotfulla och obegripliga. Varje rad har jag läst flera gånger för att förstå, jag har vridit och vinklat hjärnan för att krama ur vettiga analyser och nu är jag helt enkelt ganska slut. Och då - under mina dyrbara och futtiga semesterveckor - kommer den erbarmliga tentan. Till synes lätt, men ack så svår när man går till djupet med frågorna. 

Blä! 

Aldrig mer sommarkurs!

/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar