torsdag 3 oktober 2013

Dagens

Dagens har för mig fått en ny innebörd. Dagens i gamla filmer handlar om att en person går in på sitt vanliga lunchställe och beställer "dagens" utan att ens kolla på menyn. 

Dagens för mig innebär nuförtiden "dagens cocktail". Nej, jag har inte blivit alkoholiserad, men jag har utvecklat ett annat beroende - av grönsaksdrinkar. Jag är inte överdrivet förtjust i att äta grönsaker. Jag suger fett på att göra en kompletterande sallad till middagen. Jag tar några futtiga salladsblad och en gurkbit om jag äter lunch på en restaurang - men jag är en jäkel på grönsaksdrinkar! Och min kropp är uppenbarligen utsvulten på grönsaker - jag kan riktigt längta efter en Green Sour gjord på broccoli, lime, päron och kiwi. Pressed - not stirred. 

Här är mitt senaste tillskott till drinkmenyn : spenat, selleri, lime och äpple. Slurp!

/A


2 kommentarer: