måndag 7 oktober 2013

På toaletten

Loppet gick bra. Nån minut över timman. Jag började dessutom i lagom takt. Jag hade egentid och ville njuta av vädret och naturen och inte hålla på att dö av håll. En kvart före loppet satt jag och vännen och pratade om livet och döden. Sen blev det snabba ryck. Nummerlapp skulle på, väskan lämnas in och så ett toabesök. När det var en minut till start såg jag inte min vän. Lite drygt, tyckte jag det var att inte säga lycka till före start, men fine. Jag sprang iväg. Efter cirkus fyra kilometer sprang hon om mig. Hon hade fått ont i magen och hade suttit på tossi när hon hörde startskottet gå. Så typiskt henne, så typiskt oss att vara ute i sista sekund och så typiskt oss att vi inte hade sprungit distansen före. Men. Bra tider och en underbar dag fick vi. Efteråt konstaterade vi att vi har hittat vår distans.
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar