lördag 19 juli 2014

Den rätta pusselkänslan

I åtminstone 12 år har jag och min mamma varje sommar lagt ett pussel i stugan. Oftast 1000 bitars, men ibland mer bitar och någon gång färre. Motivet som föreställde Napoleons kröning ( tavla av Jacques- Louis David) tog oss två somrar. Även i år är det pusselstunder som fyller sena kvällar. Sonen hade ett förslag på hur vi kunde organisera det hela så vi så snabbt som möjligt skulle bli klara. Jag förstår att han tänker så. Han är fostrad i att effektivisering är det enda rätta. Vi förklarade att det inte behöver gå så snabbt. Mitt sommarpussel är mitt i särklass mest effektiva sätt att varva ner på. Det blir så uppenbart när man lägger pussel om man har tålamodet och sommarlunken som krävs eller inte. Efter en vecka i Norrbotten har jag nu hittat rätta pusselkänslan.
Skönt! Semester är bra härligt!

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar