fredag 26 september 2014

En musfälla


Nu har jag förlorat men fjärde lilla mus. Tre möss dog en efter en. Jag köpte sedan en som såg tuff och stark ut. Den hade attityd och var svart. Strax före ett möte igår, dog så också den. Fyra datamöss inom loppet av tre månader. Vad är detta? Nog borde de hålla bättre. Detta påminner mig om alla de klockor under åren som har dött inför mina ögon. Det börjar med att de sackar. Jag byter batteri. De sackar åter. Jag har reparerat någon, men helt lönlöst. Det känns som om jag urladdar batterierna.

Nu är det datamöss som jag urladdar. Jag sa till min son att det är nåt övernaturligt över mig. Jag laddar ur saker. Han tyckte jag var töntig, men han såg lite skeptiskt skraj ur, så jag - den elektrifierade kvinnan - skrattade bort allting.

E
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar