lördag 20 september 2014

Fynda går alltid


Annica undrade om jag och familjen skulle med till en pittoresk stad och gå på Bondens egen Marknad. Jag tackade nej. Det lät trevligt men jag tackade nej. Grabbarna mina hade andra planer. Det var totalutförsäljning på Media Markt, vilket är synonymt med högkvalitativ familjeaktivitet. Jag ville inte förminska denna programpunkt på lördagen med att klämma in någon annan konkurrerande aktivitet.

Vi hade trevligt. (Det berodde uteslutande på sällskapet och att min son gick och hängde på min axel, vilket mitt modershjärta tycker om.) Allt var urplockat. Det rådde trots det masspsykos och allt skräp i slutet sålde slut, även det. Maken såg en router som han ville ha. Den kunde vara bra att ha, när den vi har går sönder. Det var masspsykosens fel att han inte insåg att vi har en välfungerande router, ett hus som inte tillåter att vi lägger upp lager av olika saker, och att den dag när vår ruter pajar, är det antagligen en nyare modell som vi behöver. Jag väckte upp honom där i affären och vi åkte därifrån utan ett enda inköp.

Nu är han tacksam. Jag hade räddat honom från ett dåligt köp. En sväng in på Coop, hann han dock med. Han skulle köpa deodorant och kaffepulver. Han hittade vissa fynd där inne och de åtta tandborstar som han köpte får väl ses som ett kompensatoriskt inköp för den router jag nekade honom. Han var förvånad när han kom hem. Han hade nog förträngt att köp av tandborstar är mer eller mindre obligatoriska fynd när han handlar utan fru, för tandborstar det har vi ett lager av. Tur att det inte krävs mycket lagerutrymme för dessa månatliga fynd.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar