tisdag 23 september 2014

Visa vem man är

"Det är i motlut som du har chansen att visa vem du är", så sa min pappa ofta när jag var liten. Jag har haft väldigt tur; det har egentligen aldrig varit motlut i mitt liv, men om jag någon gång är med om något som kan liknas vid en liten motgång, då hör jag alltid hur min pappas ord ringer i öronen:" det är nu du har chansen att visa vem du är". Sen brukade han tillägga:" den här chansen återkommer inte!"

Idag hade jag på jobbet vad man skulle kunna beteckna som en micromotgång. Direkt hörde jag pappa och direkt försökte jag agera i hans anda. 

Jag tänker ofta på dem som inte har fått med sig sådana här visdomsord från sin barndom. Vad vilsna de måste känna sig. Jag är väldigt tacksam över de levnadsråd som jag har fått med mig hemifrån. 

De finns där. De hjälper mig att ta ut kompassriktningen! 

E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar